Čekáme dvojčata aneb tři páry rukou, tři páry nohou, tři srdce, tři hlavy...

                                                             

Nepropadat panice!

A to vše v jednom vašem krásném těle, které je přirozeně předurčeno pro jeden plod.

ANO! "čekáte dvojčata a pozor jsou jednovaječná"!!! V tu ránu se spustí alarm na všech frontách, vám se možná opravdu pod tou váhou obav a možných rizik přitíží, protože najednou se hrnou ze všech stran doporučení, zákazy a nebo nepřiměřeně obdivné, litující pohledy a názory druhých. Taky v tu ránu jako plnokrevná naprosto zdravá samice spadnete do rizikových řad a můžete se cítit sebe lépe a stejně už od toho cejchu nelze upustit.

                    


  • Negooglujte. A když už není zbytí a jste zvědavé, tak si to nevztahujte na sebe. Žádný příběh není stejný jako ten váš, nikdo není VY.   A je málo pravděpodobné že to přes kopírák zažijete taky. Jako například u mě "syndrom mizejícího dvojčete" nebo "transfuzní syndrom dvojčat"...  zpanikařila jsem neboť mě po pravidelném utrazvuku, který jsem podstupovala každý týden, poslali domu s myšlenkou, že jedno z dvojčat nejspíš nepřežije, protože je příliš velké a nebo to druhé příliš malé... ono totiž je docela běžné, že je jedno miminko u vás vypasenější než druhé a nutně to nemusí znamenat nic špatně. Ba dokonce se to dá dle mého i pozitivně obrátit ve prospěch toho menšího. Já to hodnotila (na rozdíl od lékařů) tak, že si kluci pomáhají a vše bylo celé těhotenství v pořádku. Taky "jednovaječnost" je všude popisována jako další stupeň v rizikovém těhotenství, což nutně nemusí být pravda, prostě to může být všechno úplně v pohodě i přes všechna sečtená rizika vašeho mo-bi čekání. Věřte v sebe, věřte ve svoje děti a bude dobře. Určitě je dobré si dopřávat vymoženosti dnešní doby a neobcházet lékaře, ale také je skvělé si zachovat selský rozum, intuici a nepanikařit. Lékaři mluví o všem běžně a nelidsky, neuvědomují si, že tomu nerozumíte tak jako oni a tedy vás klidně nechají týden tápat.

  • Užívejte si dvojí výdej, zátěž a celou tu radostnou nálož dvojího štěstí. Je to dar. Můj manžel to občas nazýval "jsem potrestán štěstím" - on je od přírody samotářský typ :-) Jak si to v hlavě nastavíte, tak si to taky uděláte. Jste bohyně a čekáte dvě miminka najednou. Víc už jsou pak jen tři miminka najednou... 
dopřejte si po čem tělo touží...
jsem ve 32.týdnu s mo-bi a kamarádka ve finále s mono mimi


  • Spánek. Zní to postupem času trochu jako sci-fi, ale je to jedna z nejdůležitějších potřeb člověka, hned po příjmu tekutin. Bez spánku to prostě nejde. Pro velké bříško jsem spala na zádech v polosedě. Díky polohovatelnému roštu jsem se nakonec i od pátého měsíce vyspala lépe než v prvních měsících, kdy mě moje břicho na zádech dusilo. Ideální je mít kojící polštář pod stehny, tak abyste nesjížděla ve spánku dolu, taky si na něj pohodlně odložíte ruce.


  • Pestrá strava. Potřebujete extra energii, tak si dopřávejte vědomě velmi kvalitní potraviny a vybírejte si co jíte. Zkrátka opravdu se rozmazlujte. Možná budete potřebovat vyšší dávku hořčíku, ten mi pomáhal i v prvních měsících po narození kluků, kdy se moje tělo dávalo pomalu dohromady. Ono fyzicky to jde krásně, když člověk vše přijme a bere pozitivně, ale pořád nejdůležitější tady zůstává dostatečný odpočinek a ten upřímně po narození miminek prostě není. Nechte se hýčkat pokud to je jen trochu možné. Čekat dvě miminka není nemoc, ale je to opravdová nálož. Nemusíte přibrat 25kg jak píšou obecné články o vícečetném očekávání, nemusí vám popraskat břicho a nemusíte si zničit zdraví. Ano od přírody je přirozené čekat jedno miminko a je to opravdu o moc jednodušší pro naši tělesnou schránku, ale čekat dvě je dáno jen silným jedincům a tak to určitě i vy hravě zvládnete, když na sebe budete myslet a dopřejete si to co zrovna vaše tělo žádá. PS: A je prokázáno, že jedna až dvě kávy denně neškodí tak není problém si ji prostě dopřát pokud je to vaše vášeň :-)


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Savčí poloha - přirozenost pohodlného spočinutí při kojení

1. Tandemové kojení

třetí trimestr a šestinedělí